.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه کسی با لاریجانی رقابت می کند

انتخابات هیات رئیسه فراکسیون اصول گرایان در حالی قرار است در هفته پیش رو برگزار شود که نمایندگان حامی دولت و منتقدان علی لاریجانی، امیدوارند در این انتخابات بتوانند، به ریاست توامان لاریجانی بر مجلس و فراکسیون اصول گرا پایان دهند.

مجامع استانی نمایندگان خود برای عضویت در شوای مرکزی را انتخاب کرده اند و بر اساس ترکیب اعضای جدید، اصول گرایان حامی دولت بر این نظ هستند که تلاش های ناکام آنها برای حذف لاریجانی از ریاست فراکسیون این بار محقق شود.


از همین زاویه است که آنها پیشاپیش وعده رقابت جدی با رئیس مجلس را بر سر ریاست فراکسیون اصول گرایان داده اند.

بعد از آنکه ولی اسماعیلی از وجود رقیب برای لاریجانی خبر داده بود، سید محمود ابطحی از جمله نمایندگان منتقد مدیریت لاریجانی هم از گزینه هایی نام برد که می توانند با رئیس فعلی فراکسیون اکثریت رقابت کنند.

شهاب الدین صدر، اسماعیل کوثری، محمد حسن ابوترابی فرد، مرتضی آقا تهرانی و حداد عادل از جمله چهره هایی هستند که ابطحی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «فرا» از آنها نام می برد.

او البته اضافه می کند: اگر نظر شخصی من را بخواهید فکر می کنم آقای حداد عادل یا آقا تهرانی گزینه های بهتری هستند که هم امکان رای آوری بیبشتر و محبوبیت بهتری دارند و هم می توانند موثر و مفید باشند.

این نماینده اصول گرای مجلس معتقد است اخلاق در حوزه سیاسی کشور گم شده و توجهی به مباحث اخلاقی نمی شود. او از این منظر هم بر روی آقا تهرانی و حداد عادل به عنوان گزینه های شاسیته تر برای ریاست بر فراکسیون اکثریت تاکید می کند.

او ادامه داد: اعضای جدید شورای مرکزی فراکسیون اکثرا چهره های جدید هستند. مجامع استانی سعی کرده اند با توجه به وضعیت نا مطلوب فراکسیون در بیان مواضع مختلف و برخی سستی ها در اعلام موضع، افرادی را انتخاب کنند که بتوانند برای کار کردن در فراکسیون وقت بگذارند.

او با توجه به همین ترکیب اعضای شورای مرکزی افزود: امید زیادی داریم که یک هیات رئیسه کارا و قوی انتخاب شود که به نحوی جبران مافات هم بشود. یک هیات رئیسه جدید با رئیس قوی.

تغییرات در حد رئیس نخواهد بود

با وجود این امیدواری ها، هیچ چیز تا روز رای گیری معلوم نیست و تعداد نمایندگان طرفدار لاریجانی نیز در مجلس کم نیستند.

حسین ابراهیمی عضو فراکسیون اصول گرایان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است در دوره جدید انتخابات هیات رئیسه شاهد تغییراتی در ترکیب هیات رئیسه خواهیم بود ولی این تغییرات در حد ریاست نیست.

این نماینده مجلس در ارزیابی خود از عملکرد فراکسیون اکثریت و البته در برابر انتقادهایی که به هیات رئیسه می شود، به خبرنگار سیاسی «فردا» گفت: من هم معتقدم که فراکسیون اکثریت در حد انتظارات نیست مثل همه فراکسیون های دیگر مجلس که فعالیت لازم و قابل انتظار را ندارند.

وی ادامه داد: من خودم عضو دو فراکسیون مساجد و مناطق محروم هستم ولی در آنجا هم شاهد هستم که فعالیت ها در حد مطلوب و برآورده کردن انتظارات نیست. فراکسیون های دیگر مجلس هم همین طور است. بر خلاف مجالس کشورهای دیگر فراکسیون ها در مجلس ما زیاد فعال نیستند.

ابراهیمی در توضیح دلایل این امر افزود: وضعیت مجلس ما با مجالس دیگر کشورها متفاوت و در حقیقت مجلس ما استثنایی است. جلسات مجلس در کشور ما زیاد است، طرح ها و لوایح بسیار است و کمیسیون ها فعال هستند. از طرفی انتظارات حوزه های انتخابیه هم وجود دارد که نماینده باید به آنها برسد. با این وصف نمایندگان چندان فرصتی برای وقت گذاشتن در فراکسیون را نمی یابند.

با این حال این عضو فراکسیون اکثریت معتقد است: هر کس دیگری هم در هیات رئیسه فراکسیون باشد تغییر زیادی نخواهد کرد، با این تفاوت که اقای لاریجانی از یک شانیت خاصی برخوردارند و رئیس مجلس هستند. او کارهایی می تواند بکند که دیگران نمی توانند.

ابراهیمی تاکید کرد: تغییرات در ترکیب هیات رئیسه فراکسیون طبیعی است همچنان که در انتخابات هیات رئیسه اتفاق افتاد اما این تغییرات در حد مادون رئیس است. اگر اقای لاریجانی کاندیدا شود فکر نمی کنم چهره شاخصی با او رقابت کند.

به هر روی روز یک شنبه و پیش از اغاز تعطیلات یک هفته ای مجلس سرنوشت آخرین دوره کاری فراکسیون اکثریت در مجلس هشتم مشخص خواهد شد. آیا حامیان دولت خواهند توانست لاریجانی را از ریاست توامان مجلس و فراکسیون جدا کنند و کاندیدای خود را جایگزین رئیس فعلی کنند؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.